24 märts 2023
Toidutootja või jaemüüjana unistate tõenäoliselt sellest, et saaksite näha oma klientide mõtetesse. Kuigi me ei saa seda veel Taste Tomorrow'is teha, on meil paremuselt järgmine asi: keerukas AI-tehnoloogia, mis suudab analüüsida ja ennustada inimeste soove ja vajadusi nende veebikäitumise põhjal.
Oleme seda kasutanud, et vaadelda pagari-, kondiitri- ja šokolaaditööstuses toimuvaid suuri trendimuutusi. Millised tõusevad ja millised langevad? Meie semantiline tehisintellekt ei näita mitte ainult seda, kas vegansõõrikud on "sees" või "väljas", vaid annab ülevaate tarbijate motivatsioonidest ja kogemustest, uurides hoolikalt nende kasutatavat keelt.
Oled huvitatud oma tootevaliku rikastamisest või uute klientide südamete võitmisest? Siis vaata seda ülevaadet meie tööstusharude silmapaistvaimatest tarbijatrendidest.
Üha suurem hulk tarbijaid üle maailma katsetab gluteenivaba, madala süsivesikusisaldusega ja/või nisuvaba dieeti. Nad peavad neid tervislikumaks ja kehakaalu langetamist soodustavaks. Selle tulemusena on veebipõhised arutelud parimate jahu ja teravilja alternatiivide üle järsult kasvanud. Eriti kiire on kasv olnud vene-, hiina-, portugali- ja hispaaniakeelsetes piirkondades. Prognoosime, et huvi alternatiivsete teraviljade vastu tõuseb järgmise aasta jooksul 10–42 protsenti.
Tsöliaakia või raske gluteenitalumatusega inimeste jaoks on nisujahu vältimine absoluutselt vajalik. Kuid paljud tarbijad valivad speltajahu või mandlijahu lihtsalt oma tervislike ja toitumisaspektide tõttu. Jahu ja teravilja alternatiive hakatakse järk-järgult hindama nende eeliste tõttu, mis ulatuvad kaalulangetamise ja seedimise soodustamisest kuni põletikuvastaste ja glükeemiliste omadusteni.
Vene keelt kõnelevate tarbijate seas on riisiahu populaarne gluteenivaba toode, mida kasutatakse kodus Kinderi Milk Slice valmistamiseks. Hiinakeelsed tarbijad, kes soovivad süüa gluteenivabalt, valivad tapiokijahu ja kuzu. Kookosjahu on veel üks lemmik oma madala süsivesikute ja kiudainesisaldusega omaduste ning äratuntava kookosemaitse tõttu.
Supermarketites, pagaritöökodades ja kondiitritoodetes on ilma nisujahuta valmistatud tooted veel suhteliselt haruldased. Seega on uutele uuendustele palju ruumi. Kui töötate uute toodete kallal alternatiivsete jahudega, nagu spelta-, kaera- või mandlijahu, tõstke kindlasti esile mitte ainult nende toodete gluteenivabad aspektid, vaid ka nende tervise- ja toitumisalased eelised.
Toit võib kanda endas mälestusi. Pirukas võib viia teid tagasi lapsepõlve sünnipäevadesse ja suutäis hautist võib vallandada mälestusi piirkonnast, kus te üles kasvasite. See on osa sellest, mis muudab klassikalised toidud nii väga lohutavaks. Tarbijad üle maailma ihkavad neid nostalgilisi tooteid ja vestlused nende kohta kasvavad 22,3%. Kui me vaatame ainuüksi mahtu, siis see on praegu meie tööstusharude trend number üks ja kasvab kiiresti kõigis keeltes, välja arvatud jaapani keeles, kus traditsiooniliste toitude mainimine on vähenenud 17,9%.
Kuna trend on nii tihedalt seotud kohalike kultuuride ning mineviku traditsioonide ja maitsetega, on konkreetsed toidu trendid kogu maailmas väga erinevad. Venekeelsetes piirkondades on 39,0% kasvuga trend number üks krepp-tüüpi pannkook, mida tarbijad igatsevad. Hispaaniakeelses maailmas (kasv 17,1%) on see aga hoopis klassikaline taco. Nende tarbijate jaoks on sellel toidul tugev emotsionaalne laeng, sest see on kohaliku identiteedi sümbol.
Hiina keelt kõnelevad tarbijad proovivad erinevaid tänavatoite, püüdes leida mälestusi vallandavaid maitseid. Seal suruvad trendikasvu 15,2% musta seesami ja Kantoni stiilis toidud. Tarbijatele ei avalda vanamoodsate kaunistustega toidud muljet: nad eelistavad maitset, mis tabab just õiget nostalgiat ja kasutab kvaliteetseid koostisosi.
Itaalias otsivad tarbijad traditsiooniliste retseptide maitseid, näiteks vanaema õunakooki. Suur osa selliste klassikute teemaliste vestluste 12,8% kasvust pärineb inimestelt, kes jagavad oma vanavanematelt saadud retsepte ja näpunäiteid.
Tahad rohkem teada, kuidas seda trendi enda huvides ära kasutada? Vaadake neid nõuandeid ja teadmisi.
Mesi, vahtrasiirup, agaavisiirup ja viimasel ajal ka erütritool: kuigi tarbijad on hästi teadlikud liigse suhkru söömise negatiivsetest mõjudest, on nende armastus kõige magusa vastu lihtsalt liiga suur, kuigi mõned eelistavad siiski looduslikku või kunstlikku magusainet selle asemel. Näeme suhkru alternatiivide ja suhkru vähendamise teemaliste veebivestluste arvu kasvamist 18,1%.
Tarbijad, kes räägivad vene (26,4%), saksa (25,5%), portugali (15,8%), hiina (15,0%) ja itaalia keelt (14,2%), otsivad maiustusi, mis sisaldavad vähe või üldse mitte suhkrut. Vaid jaapani keeles näeme järsku langust: seal on huvi suhkru vähendamise vastu mullusega võrreldes poole võrra vähenenud.
Meie semantiline tehisintellekti analüüs näitab, et tarbijaid juhib suhkrualternatiivide valimisel soov võtta vastutus oma tervise eest. "Suhkruvaba" märgistuse nägemine destigmatiseerib toiduaineid, mida muidu peetakse ulakaks, nagu šokolaad. Kui maius sisaldab alternatiivseid või looduslikke suhkruid, tunnevad tarbijad seda tarbides vähem süütunnet (ja seega rohkem rõõmu).
Suhkru asendamiseks meega pole teaduslikku alust. Seega olge ettevaatlik tervisealaste väidete esitamisel vähendatud suhkrusisaldusega toodetele, mitte nendele, mis kasutavad looduslikke suhkruid. Kuna suundumus on suunatud looduslike suhkruasendajate poole, peaks kommunikatsiooni keskmes olema just see aspekt: kalorite tarbimise vähendamine ja üleminek looduslikule toitumisele.
Ligikaudu üks kolmandik kogu kliimamõjust tuleneb toidu valmistamisest ja söömisest, seega pole ime, et tarbijad soovivad selle raiskamist lõpetada. Toidu ümbertöötlemist käsitlevate veebivestluste arvu 17,8% kasv tuleneb osaliselt inimestelt, kes tahavad end hästi tunda ja anda oma osa keskkonna säilitamiseks.
Toidujäätmetega tegelevatele tarbijatele on aga veel üks eelis: see säästab raha. Nüüd, mil igapäevased toidukaubad inflatsiooni tõttu kallinevad, muutub toidujääkide kasutamine ka rahaliselt atraktiivseks.
Paljud ümbertöötlemise teemalised veebivestlused puudutavad uute retseptide katsetamist, kasutades köögiviljade ja leiva jääke. See trend saavutab haripunkti Saksa (41,7%), Hispaania (20,7%) ja Inglise (20,1%) turgudel, kuna tarbijad ei soovi ära visata toitu, mille eest nad maksid kõrget hinda.
Toidu taaskasutamine on suurepärane võimalus ka ettevõtetele näidata oma pühendumust keskkonnakaitsele. Tundub, et eriti pagaritöökodade puhul, sest leib on taaskasutamise osas kõige enam arutatud toiduaine. Näeme juba esile kerkimas esimesi algatusi, nagu pagariärid ja kuulsad kokad, kes kasutavad vana leiba leivakrõpsude või pitsarullide valmistamiseks ning leiavad kajastust toidu- ja tavameedias. Kolm Hollandi pagariäri pälvisid ajakirjanduses palju tähelepanu, kui nad töötasid välja leiva, millest 20–30 protsenti on valmistatud vanadest müümata pätsidest. Need kuivatatakse ja jahvatatakse peeneks, luues nii juuretise, mida pagarid saavad kasutada uue taigna valmistamiseks.
Tööstusliku mastaabiga tootjate jaoks on allesjäänud või kergelt defektsete toodete taaskasutamine endiselt väljakutse. Ranged toidueeskirjad ja sellega seotud tohutud kogused muudavad leiva ja kondiitritoodete ümbertöötlemise uuteks küpsetisteks raskeks, kuigi mõnda neist kasutatakse pruulimisel. Teine võimalus säästvamaks toimimiseks on kasutada uuesti ümbertöödeldud teravilju, näiteks SuperGrain+, mille on välja töötanud ReGrained koostöös Puratosega.
Taste Tomorrow jälgib üheksat erinevat keelt ja järgib trende 50 riigis, sest mõned sektoritrendid toimuvad üle maailma samaaegselt, kuid sagedamini on turgude vahel tohutuid erinevusi. Värske nõudluse trend on selle tõestuseks. Ülemaailmselt näitab küpsetiste, külmutatud kookide ja muude esmatarbekaupade teemaline vestlus väikest 4,1% langust.
Jaapani ja hiina keelt kõnelevate tarbijate hulgas on langus vastavalt 47,9% ja 31,6%, kuid hispaaniakeelsetes piirkondades on vestlused kasvanud 26,6%. Meie semantiline tehisintellekti analüüs näitab, et Jaapanis ja Hiinas tõusis Covid-pandeemia ajal „värske nõudmisel“ tootekategooria tõesti hoogsalt, seega võib langust vaadelda kui stabiliseerumist ja normaliseerumist. Jaapani tarbijad on endiselt huvitatud külmutatud leivast ja saiadest, eriti nendest, mis on suhkru- või gluteenivabad. Hiinas on aga ka mõningaid terviseprobleeme, mis hoiavad tarbijaid tagasi, kuna puuduvad valmistoitude tööstusstandardid ja eeskirjad. Kuid vaatamata nendele muredele tõmbab kiire ja värske eine lihtsus tarbijaid siiski suure jõuga.
Hispaania keelt kõnelevates piirkondades rahuldavad värsked tellitavad tooted soovi kiirete, lihtsate ja praktiliste roogade järele. Külmkapis või sügavkülmas ootav suupiste või eine annab tarbijale meelerahu. Neil on alati midagi süüa, ilma palju aega ja vaeva investeerimata. Suurenenud on huvi magustoitude ja maiustuste vastu, kusjuures enim arutatud on muffinid, pitsad, hamburgerid ja koogid.
Uute külmutatud või pagaripunktides küpsetatud toodete turule toomisel on oluline mitte keskenduda ainult sellele, kui kiired, lihtsad või aega säästvad need on. Tarbijaid tuleb võita ka emotsionaalsete argumentidega, nii et ärge unustage rääkida nende maitsest, mõnuaspektidest või tervisega seotud eelistest.
Meie tehisintellekti analüüsitööriist jälgib miljoneid toiduga seotud sotsiaalmeedia postitusi, otsingupäringuid ja veebimeedia artikleid. Oleme koostanud nimekirja 5-st parimast trendist, mida on maailma erinevates piirkondades enim mainitud. Uurige välja, millised on trendid teie sihtturul.
Põhjalikuma ülevaate saamiseks oma riigi suundumustest ja näpunäidete saamiseks selle kohta, kuidas neid enda huvides kasutada, võtke ühendust oma kohaliku Puratose müügiesindajaga.