"9 tarbijat 10-st loeb pakendil olevat teavet.” – Taste Tomorrow
Puhta etiketi toorainetele ei ole kindlat määratlust paika pandud. „Puhta etiketi“ kontseptsioon on ajendatud tarbijate soovist suurema läbipaistvuse järele ja eelistada looduslikke, tuttavaid ja hõlpsasti mõistetavaid koostisosi.
Sarnaselt teistele megatrendidele otsustavad tarbijad ise, mida tähendab nende jaoks "puhtalt toitumine". Kuigi mõiste "puhas" on lai, määratlevad tarbijad üldiselt "puhast toitumist" kui toitumist, mis eelistab looduslikke ja/või mahepõllumajanduslikke koostisosi sisaldavat toitu, ilma lisanditeta, sealhulgas minimaalselt töödeldud ja samas ka keskkonnasõbralik.
Lisaained tagavad töödeldud toidu ohutuse kogu nende teekonnal tehastest ja tööstusköökidest ladudesse ja kauplustesse ning lõpuks tarbijateni. Neid kasutatakse ka toiduainete sensoorsete omaduste nagu maitse, aroom, tekstuur ja välimus, muutmiseks. Mitmed valitsusorganisatsioonid ja reguleerivad asutused (vrd EFSA, FDA) reguleerivad, jälgivad ja vaatavad üle kõik toidutööstuses kasutatavad lisaained võimalike kahjulike mõjude suhtes inimeste tervisele enne nende kasutamiseks heakskiitmist.
Puratose eesmärk on luua puhtama etiketiga lahendusi ilma ohutuse, funktsionaalsuse, maitse või tekstuuri osas järeleandmisi tegemata. Seega järgime filosoofiat, et igal koostisosal on oma põhjus. Seetõttu toetame teid igal sammul Clean(er) märgise teekonnal pagari-, kondiitri- ja šokolaaditööstuses, vähendades omaltpoolt koostisosade loetelu ja edendades võimaluse korral looduslikku päritolu tooteid.
Meie definitsioon ‘Clean(er) label’ märgisele:
Puratose Clean(er) Label märgistuse ambitsioonid ulatuvad koostisosade loetelust kaugemale. Lisaks märgistusele on see kohustus pakkuda puhta ja läbipaistva teabega puhtaid toidulahendusi, mis aitavad tarbijatel teha teadlikke toiduvalikuid.
Vastavalt Taste Tomorrow tarbijauuringule, ostaks 71% tarbijatest rohkem ainult looduslikku toorainet kasutavatest pagaritöökodadest. See number on alates 2022 aastast oluliselt kasvanud.[1]
Mis puudutab pakendatud tooteid, siis 9 tarbijat 10-st loeb pakendil olevat informatsiooni:
Meie eesmärk on pakkuda võimalikult toitainerikkaid tooraineid, tegemata järeleandmisi maitses, tekstuuris, kvaliteedis või ohutuses.
Teekond parema tervise poole algab soolestikust