1 sept 2020
Maitsete maailm on maailm lõputute võimalustega. 2019. aasta jaanuaris jagas Puratose maitseekspert Catherine Vermeulen meiega üheksat ülemaailmset maitsetrendi. Kuidas need trendid on arenenud? Catherine'i jaoks on väga selge, et tervislikumate ja keskkonnateadlikumate eluviiside suundumus jääb püsima; 2020. aastal eelistavad inimesed tarbida suurepärase maitsega toite, mis vastavad nende eluviisidele ja vastavad nende vajadustele. Loe edasi, et avastada maitsete uusimad trende ja kuidas neid ära kasutada.
Catherine Vermeulen on Puratose maitseekspert. Ta jälgib kõiki turu trende ja arenguid nii piirkondlikul kui ka ülemaailmsel tasandil. Ta ei keskendu ainult küpsetiste kategooriatele, kuna hoiab silma peal ka teiste sektorite trendidel, nagu sisekujundus, mood, peened lõhnad, jäätis ja karastusjoogid. “Need sektorid inspireerivad meid tõesti. Näiteks 2020. aastal on aasta värv sinine ... Miks mitte seda ära kasutada, kasutades sel aastal rohkem mustikatäidiseid? Või kasutades vetikaid nagu spirulina kreemide ja kaunistuste loomulikuks värvimiseks?”
Teades, et maitse-eelistus on seotud peamiselt maitsemeele ja lõhnaga, on oluline valida just see õige. Tõepoolest, kui me vaatame viimast Taste Tomorrow uuringut või seda, mis on Covid-19 ajal ja pärast seda tarbijate valikuid ajendanud, jääb maitse endiselt number 1 valikukriteeriumiks tarbijatele šokolaadi, pagari- või kondiitritoodete ostmisel.
Samuti on inimeste jaoks aga väga oluline lõhn. Kas teadsite, et 75% kõigist päevas saadud emotsioonidest on tekkinud tänu lõhnadele? Lõhn võib panna teid unistama ja reisima, üllatuma ja hämmastuma, võib tuua välja toredaid mälestusi ja see võib aidata teil lõõgastuda.
Covid-19 tõttu keskenduvad inimesed veelgi enam tervislikele, paleo, orgaanilistele, vegan, taimsetele ja kääritatud koostisosadele või retseptidele. Nad eelistavad kasutada kohalikke koostisosi ning otsida looduslikku ja puhast toodet, toorest ning mitte ületöödeldud toitu. Lisaks näitavad nad üles huvi traditsiooniliste ravimite vastu, näiteks ajurveeda vürtside ja taimede.
Inimesed kipuvad tarbima ka keskkonnasõbralikumaid koostisosi, näiteks neid, mis on mullasõbralikud, kuna need on teadaolevalt taastuvad, või neid, mille veekasutuse jalajälg on madalam. Samuti püüavad inimesed ära kasutada meie merede ja ookeanide uusi ja invasiivseid ressursse, nagu vetikaid ja millimallikaid, või püüavad muuta meie saastatud õhu söödavateks valkudeks. Samuti leitakse võimalusi jäätmete kasutamiseks.
Kuna tarbijad hoolivad inimeste ja planeedi tervisest rohkem kui kunagi varem, soovivad nad süüa vähem soola, rasva ja suhkrut ning rohkem valke ja kiudaineid. Üha suurem hulk inimesi on valmis kasutama oma toidus ebatavalisi koostisosi nagu vetikad, putukad või taimed, ilma maitses järeleandmisi tegemata. Selles võivad mängida rolli maitsed ja eriti maitsemuundajad. Need on maitseained, millel pole tavaliselt lõhna, aroomi ega maitset kui sellist. Neid kasutatakse palju ka madala suhkrusisalduse ja rasvasisaldusega või tervislikumates toitudes ning neil on võimekus:
Seetõttu muudavad sellised maitsemuundajad uued, innovaatilised ja sageli kasulikud koostisosad klientide jaoks meeldivaks, kes soovivad planeeti aidata, kuid kes ei ole nõus maitsete osas kompromisse tegema.
Kuidas siis sellised elustiili ja toitumiseelistuste muutused mõjutavad maitsete maailma? Catherine jagab teiega 6 kõige olulisemat maitsetrendi:
Tervisliku kuvandiga toiduained, toidud või joogid on populaarsed kogu maailmas. Võtame näitena sellised maitsed nagu mesi, matcha, oliiviõli, pähklid, ingver ning puuviljad, nagu granaatõunad, marjad ja tsitrusviljad.
Maailmas, kus tööga hõivatud olemine (või stress) tundub olevat normiks, otsivad paljud tarbijad võimalusi oma elus aja maha võtmiseks. Ülekoormatud ajule lõõgastust pakkuvad maitsed, nagu kurkuma, lavendel, kummel, rooibos või kanep, on muutumas üha populaarsemaks.
Kohalikku päritolu toidu tarbimise filosoofiaga koos on tarbijad hakanud otsima maitseid, mis on inspireeritud emake loodusest ning eelistatult sobivad konkreetse aastaajaga:
Tarbijad on avatud uutele kogemustele, näiteks teistest riikidest või mandritelt pärit maitsetele või moderniseeritud ja ootamatutele kombinatsioonidele. Küpsetiste ja šokolaadi segmentides kasvab endiselt huvi soolaste maitsete ja hübriidkontseptsioonide vastu. Üks viimaseid ja edukamaid Aasias turule toodud tooteid on aga soolatud munatäidisega sarvesaiake.
Lisaks otsivad tarbijad võimalusi argipäevast põgenemiseks ja mitte tingimata tervislikul viisil. Nad tahavad reisida oma meelte kaudu ning samal ajal end ohutult ja rahustatult tunda. Sellist seisundit soovitakse saavutada tänu toodete tarbimisele, mis maitsevad pigem magusalt, nagu näiteks vanilje, šokolaad ja karamell - nii-öelda igihaljad maitsed. Viimane sellesse kategooriasse lisandunud maitse on aga pruunsuhkur.
Sellised maitsed on samuti üsna edukad, mida saab seostada erilise sündmuse või tegevusega. Covid-19 karantiini ajal, mil kõik kinod olid suletud, kasvas inimestel huvi popkorni ja popkorniga seotud maitsete vastu. Suviste grilliõhtute meeldetuletamiseks sobib hästi talviste magustoitude maitsestamine suitsuste ja karamelliseeritud vahukommidega. Ja miks mitte teha maiustused sõbrapäevaks hoopis roosimaitselised või halloweeniks eriti jubedaks ja valgurikkaks, kasutades putukajahu ja -kaunistusi? Tänu maitsemuundajatele saab sellised maiustused teha ka väga maitsvaks!
Õige maitseaine valimine ei ole vaid maitse küsimus, vaid see sõltub ka teie toote positsioneerimisest, tarbijate vajadustest ja emotsioonidest, mida soovitate kliendile tekitada. Samuti sõltub see kultuurist ja inimeste harjumustest ning muutuste kiirusest teie turul ja tootekategooriates.
Ükskõik, kas valite tavapärased või uuenduslikud maitsed, lõpuks loevad järgmised põhjused:
Kas soovid teada, kuidas Puratose lahendused võivad teid aidata tänapäevaste eluviiside toetamisel või globaalsete ja piirkondlike trendide ärakasutamisel?