13 nov 2024
Kuna temperatuur muutub aeglaselt jahedamaks, siis milliste lohutavate maitseprofiilide poole tarbijad hetkel tõmbab? Oleme reastanud 5 parimat kandidaati alates klassikalisest karamelliõunast kuni kõrvitsa-vürtsideni.
Võib kindlalt väita, et nõudlus meeldivate hooajaliste maitsete järele kasvab 2024. aastal jätkuvalt. Kuid see ei tähenda, et peaksite kohe alustama suures mahus katsetamist. Teaduslikud uuringud näitavad, et tarbijad tunnevad külmaga rohkem nostalgiat. Seega pole ime, et nad valivad sageli hooajalised maitsed, mida nad tunnevad ja armastavad.
Meie "always-on" Taste Tomorrow tarbijauuringu põhjal, mis analüüsib veebipõhist tarbijakäitumist ja -vestlusi, on need selle aasta 5 parimat sügise ja talve maitset:
Miski ei hüüa „väljas on külm” rohkem kui tass kuuma kakaod või vanilje chai lattet. Tarbijad armastavad soojendavat jooki, mis pakub sügis- või talvepäeval mugavust ja lohutust. Pole ime, et näeme üha enam hooajalisi šokolaadi-, kondiitri- ja pagaritoodete pakkumisi, milles on kasutatud sooja joogi maitset. Olgu selleks elegantsed earl grey makroonid, espresso brownie või rooibose maitselised šokolaaditrühvlid. See trend sarnaneb alkohoolsetest jookidest inspireeritud magusate maiuste ülemaailmsele trendile. See tuli välja sel suvel meie veebipõhise tarbijakäitumise kohta läbi viidud uuringu kaudu.
Oleme juba märganud Mocha Latte Pretzleid Trader Joe's: krõmpsuvad soolased kringlid jahvatatud kohviubadega, mis on šokolaadi sisse kastetud. Eksklusiivne šokolaadibränd Raaka andis välja piiratud tiraaži Dirty Chai Latte šokolaaditahvli, mis maitseb nagu chai latte espressoampsuga. Need maitsed võivad töötada aastaringselt, nii et need on huvitavad ka suuremahulistele toidutootjatele.
Kui enamik puu- ja köögivilju on supermarketites saadaval aastaringselt, siis värskeid jõhvikaid on saadaval ainult sügiskuudel. Seetõttu seostavad tarbijad seda tmõnusat marja väga tugevalt külma hooaja algusega. Näeme, et tarbijavestlused jõhvikate ümber hakkavad kasvama septembri lõpus, tipphetk on aga detsembris.
Väga populaarne maitsekooslus praegu on jõhvikas apelsiniga, sest tsitrusviljade magusus tasakaalustab jõhvika hapukust. Mõlemad puuviljad kuuluvad ka terava maitsenüansi trendi alla, mis oli 2024. aastal tarbijate seas üks kolmest enim arutatud trendist. See tähendab, et erinevate hapude ja teravate maitsete kohta tehti palju sotsiaalseid postitusi ja veebiotsinguid. Tsitrus oli selles kategoorias pärast sidrunit populaarseim maitseaine. Jõhvikas sai seitsmenda koha.
Traditsiooniline koogi-ja pagariäri Walkers on tänavuse piduliku kollektsiooni puhul oma kollektsiooni täiendanud kahe sellise maitsega tootega: Jõhvika & klementiini purukook ja Jõhvika & klementiini hakklihapirukas.
‘Õun ja karamell jälitavad Pumpkin Spice maitset’, kirjutas toidu blogi The Kitchn eelmisel aastal. 2024 aastal areng ainult jätkub. Magusa karamelli ja hapukate õunte kombinatsioon meenutab Põhja-Ameerika tarbijatele meeldivalt möödunud sügisfestivale, muutes selle nende jaoks nostalgiliseks maitseks. Teistel turgudel hindavad inimesed lihtsalt kahe maitse värsket kombinatsiooni, mida nad juba teavad ja armastavad, mistõttu on see kindel panus.
Maitset ei kasutata ainult šokolaadide, küpsiste ja snäkibatoonide jaoks, vaid ka popkorni, jogurtite ja isegi jookide jaoks. Näiteks Starbucks lisas tooted nagu Iced Apple Crisp Nondairy Cream Chai ja Apple Crisp Oatmilk Macchiato oma sügise menüüsse, milles kasutatakse õuna ja pruuni suhkru maitsekombinatsiooni. Kas soovite seda sügise lemmikut ise proovida? Meie tarbijate huvide andmetel on populaarseimad valikud karamelline õunajuustukook, karamellised õuna-kaneelirullid ja karamelline õunakook, toitlustamisel oleks võidukas ka karamelline õunapisik.
Tarbijate huvi kaneelist, ingverist, muskaatpähklist ja nelgist koosneva soojendava segu vastu hakkab jõudma haripunkti igal aastal augusti lõpus ja kestab kuni tänupühadeni. Kõrvitsa vürts on olnud tohutult populaarne juba mitu aastat ja seda on kasutatud kõigis mõeldavates toodetes, õllest närimiskummini ja isegi toiduks mittekasutatavates toodetes, nagu deodorant.
2023 aastal oli maitse veidi vähem esiplaanil, kuid 2024. aastal on see pauguga tagasi. Kõrvitsa vürts sobib ideaalselt "swicy" trendiga, nii et paljud kõrvitsa-vürtsitooted sisaldavad nüüd ekstra ingverit või isegi tšillit. Ja loomulikult kantakse maitseainesegu taas kõige laiemasse tootevalikusse, nt pumpkin spice inglise muffinid Thomas’elt.
Mõnes maailma paigas, näiteks Rootsis ja USA-s, on pidude parimaks maiuspalaks piparmündikomm. Kuid jahe ja värskendav piparmündi maitse on muutunud populaarseks valikuks ka muude magusate hõrgutiste jaoks, nagu piparmündikoor, piparmündi Oreod või šokolaadi-piparmündi juustukook. Võib-olla on põhjuseks see, et piparmündis sisalduv mentool tekitab jahutavalt talvise tunde? Enne pühadehooaega teatas Cadbury juba, et annab sellel aastal uuesti välja Dairy Milk Winter Mint Crisp šokolaaditahvli, et seda lahedat trendi ära kasutada.
Kas soovite teada saada, millised on hetke kuumimad maitsed? Tutvustame kolme maitseprofiili, mis kehastavad praeguseid viraalseid hitte ja mis on valmis innovatsiooni sütitama.