Kuidas Pantone aasta värv tekitab kondiitrimaailmas kõmu

Õppetunnid 2024. aasta Peach Fuzzi magusast edust – ja mis saab järgmisel 2025. aastal Mocha Mousse'iga

10 veebr 2025

Chocolate
Concepts
Bakery
Patisserie
Cross-category
Trend Updates

Pantone avalikustas eelmise aasta lõpus oma kauaoodatud 2025. aasta värvi: Mocha Mousse. Selleks, et mõista, kuidas see lopsakas pruun toon mõjutab uute kondiitritoodete turuletoomist, tasub vaadata tagasi, kuidas Peach Fuzz – 2024. aasta soe virsikuline toon – lõi laineid kogu kondiitrimaailmas. Pastelsetest küpsetistest kuni virsikust inspireeritud maitseteni oli värvi mõju tarbijate isudele vaieldamatu. Mida on meil Peach Fuzzi hullusest õppida, kui valmistume 2025. aasta värvirevolutsiooniks?

Miks just Pantone'i aasta värv?

Pantone aitab ettevõtetel edastada värvivalikuid ning kontrollida erinevate pindade, materjalide ja tekstuuride värvide ühtlust. Nad näevad värvi kui võimsat suhtlusvahendit. See on visuaalne keel, millest kõik kõigis põlvkondades ja geograafilistes piirkondades aru saavad.

Oma aasta värviga soovib Pantone näidata, et värv on suur osa tarbija otsusest, kas midagi osta või mitte. “Programmi eesmärk ei ole ühe konkreetse värvi reklaamimine”, ütleb Laurie Pressman, Pantone Värviinstituudi asepresident. “Programmi eesmärk on aidata ettevõtetel ja tarbijatel paremini mõista värvi võimsust. Soovime rõhutada värvide rolli vaikse keelena, et õpetada neile, kuidas kasutada värvi jõudu ja väljendusvõimet taju mõjutamiseks.”

Peach Fuzzi mõju kajastamine

Pantone'i 2024. aasta aasta värv PANTONE 13-1023 Peach Fuzz sümboliseeris soojust, mugavust ja naasmist ühtekuuluvuse juurde, resoneerides sügavalt maailma ihaldava ühendusega. See väljendas, kuidas me oma prioriteete ümber kalibreerime ning keskendume tervisele ja heaolule. Värv haaras ajastu ja kujundas ümber visuaalseid maastikke. Seda kasutati telefonide, hambaharjade, küünelaki, köögitarvete ja muu jaoks, mis tõestab, et värv on tarbijate huvide võimas tõukejõud.

“Inspireerides mõtteid magusatest ja õrnadest maitsetest ning lõhnadest, ahvatleb PANTONE 13-1023 Peach Fuzz meie maitsemeeli magusate ja õrnade lõhnadega ning mõtetega erinevatest hõrgutistest.”, kirjutas Pantone. Ja tõepoolest, virsik vallutas tormiliselt ka toidu- ja joogitööstuse. Eriti jookide kategoorias märkasime uusi karastusjooke ja teesid, mis võtsid selle maitse omaks. Monster t'i turule Peaches n’ Crème energiajoogi mis kasutas pakendis virsiku uduvärvi ja Clipperil oli lilleline ja puuviljane Kummeli & Virsiku tee, mis ühendab endas "värskenduse ja lõõgastuse". 

Trendikas tippsupermarket Erewhon tegi maikuus smuutikoostöö modell Kendall Jenneriga. Maitse? Virsikud ja koor, virsiku kombucha, taimne virsikujogurt, tõeliste virsikute, vanilje kollageeni, goji marjade ja aloe veraga. Piiratud väljaandena jook Peach Paradise drink oli jaemüügis $23. Jaapanis andis Starbucks välja magusa roosa Love and Peach Frappuccino: puuviljane virsikupüree ja jää kihiti magusa virsiku viljalihaga, millele on lisatud vahukoor. 

Virsiku tooni ja maitsega uued maiuspalad ja kondiitritooted 

Toidutootjad hüppasid samuti uue virsikuvärvi trendiga kaasa, pakkudes piimatooteid, komme, magusaid pagaritooteid, erinevaid suupisteid ja hõrgutavaid luuviljalisi sisaldavaid maiuseid. Trader Joe’s debüteeris oma Virsikud + Kreem toorjuustumäärdega mida saab kasutada magusate ja soolaste bagelite määrdena. Restoranide menüüs olid grillitud virsiku salatid, virsiku- ja prosciutto pitsad või virsiku salsad kõik magusa ja soolase või swicy (magusa ja vürtsika) trendi raames

Magusates toodetes torkasid silma paar virsiku maitset. Need on kondiitritoodete trendikad maitsekombinatsioonid:

  • Virsikud & koor ajatu lemmik

    Kreemjas küllus tasakaalustab suurepäraselt virsiku magusaid, teravaid noote, muutes selle koosluse ajatuks suvise magustoidu jaoks. Mitmed pagariärid valmistasid selle kombinatsiooniga küpsetisi. Tuntuim on kondiiter Dominique Ansel, kes on kuulus "cronut" leiutamise poolest. Ta mõtles välja Värskete virsikute & Kreemi Choux Puffi koostöös Juliette virsikulikööriga "pêche de vigne liqueur". Õrn küpsetis on täidetud vaniljega röstitud virsikukompotiga ja kaetud vanilje Chantilly kreemiga.

 

  • Virsik ja hapukad puuviljad killuke päikesepaistet

Virsikukombinatsioonid hapukate puuviljadega, nagu mango, passionivili ja vaarikas, on oma elava ja värskendava profiili tõttu populaarsed. Kuulsaim tõlgendus on Pêche Melba, prantsuse peakoka Auguste Escoffieri tuntud magustoit, mis tasakaalustab pošeeritud virsikuid, vaarikakastet ja vaniljejäätist. Kondiitrid kujundavad Pêche Melbat uutes vormides. Kaasaegsed näited hõlmavad kondiitritooteid vaarika geeli täidisega, virsikukompotti ja kergeid vaniljevahtusid, mis pakuvad harmoonilist segu tekstuuridest ja maitsetest. 

  •  Virsiku ja tee rafineeritud kooslus

Teega immutatud virsiku magustoidud koguvad populaarsust oma keeruka veetluse tõttu. Baker’s Brew Singapuris tutvustas Valge Virsiku Oolong Origami Kooki, mille kihid vahelduvad maalähedase oolongi, magusate virsikute ja mandli dacquoise'iga. Samamoodi valmistas Rise Bakehouse valge virsiku Earl Grey koogi, mis sisaldas kohevat Earl Grey biskviiti, värskeid virsikukuubikuid ja kodus valmistatud virsiku tarretist.

2025: Mocha Mousse aasta

Pantone valibPANTONE 17-1230 Mocha Mousse aasta värviks 2025. Rikkalik ja soe pruun toon, mis nii nimelt kui välimuselt vihjab šokolaadi ja kohvi poole. Värvi eesmärk on jäädvustada globaalset ühenduse, mugavuse ja harmoonia meeleolu. “PANTONE 17-1230 Mocha Mousse, mida toetab meie soov igapäevaste naudingute järele, väljendab läbimõeldud mõnutunnet.”, ütleb Leatrice Eiseman, Pantone värviinstituudi tegevdirektor. “ Peen ja lopsakas, kuid samas tagasihoidlik klassikaline PANTONE 17-1230 Mocha Mousse laiendab meie ettekujutust pruunidest alandlikest ja maandatud toonidest, hõlmates püüdlikkust ja luksust.”

See uus Aasta värv pakub lugematul hulgal lähtepunkte uutele toodetele ja kampaaniatele pagari-, kondiitri- ja šokolaadimaailmas. Värv ise viitab magusale maitsele, sest Mocha Mousse oli spetsiaalselt valitud peegeldama praeguse "väikeste maiuspalade kultuuri" tähtsust’. Kuid viiteid toidule leiame ka täiendavast värvipaletist "Relaxed Elegance", mis hõlmab kannoli kreemi, kukeseene ja šokolaadi-martini värve..

Kasuta Mocha Mousse enda kasuks

Veenduge, et oleksite täiuslikult trendikas ja ajastuga kooskõlas. Kasutage 2025. aasta värvilist Mocha Mousse'i ühel neist viisidest:

  • Mocha Mousse maitse: Töötage välja retseptid, mis tõstavad esile Mocha Mousse'i maitse. Mõelge kookidele ja parfeedele, spetsiaalsetele kohvijookidele, karamelliste- ja kreemjate šokolaadi toodete peale, millel on Mocha Mousse'i värvi täidised ja kihid.
  • Pehmed tekstuurid: Täida šokolaadid ja kondiitritooted ganache’i või koorega või arenda mahlakad ja õhulised küpsetised ja kondiitritooted. Mocha Mousse'i meenutavad sametiselt siledad tekstuurid on need, mida inimesed tahavad.
  • Fuusion desserdid: Katsetage fuusionmagustoite, mis segavad omavahel traditsioonilisi maitseid Mocha Mousse'iga. Näiteks Mocha Mousse tiramisu või Mocha Mousse matcha kook.

NIPP: Kasuta uut vahustatvat šokolaadimaitselist Ambiante koort  katteks/täidiseks , mis Puratos välja töötas. Jätkusuutlik ja 100% taimepõhine šokolaadikoor täidisek, kaunistuseks ja lisandiks kondiitritoodete ja magustoitude jaoks.

Tutvuge 8 kondiitritoodete teerajajaga, kes loovad uusi koogitrende

Üha rohkem kondiitritooteid on saanud omale "kondiitrikunstniku" tiitli – ja seda mõjuval põhjusel. Tänapäeval läheb kondiitritoodete loomine magusaisu rahuldamisest palju kaugemale. Sellest on saanud julge eksperimenteerimise ja kunstilise väljenduse lõuend. Kas soovite teada, milline näeb välja kõige trendikam küpsetis? Avastage kaheksa teedrajavat kondiitrit, kes mitte ainult ei järgi trende, vaid loovad neid.

Seotud artiklid