19 dets 2024
Sulava sisuga suupistekoogid, üliõhulised küpsetised või venivad mochi-suupisted, tekstuur on kujunenud kõige ihaldusväärseimaks elemendiks, mis tõstab tarbijakogemuse igapäevasest erakordseks. Maitse pole enam ainus kuningas, tekstuur võistleb samuti krooni pärast.Meie ülemaailmne Taste Tomorrow uuring näitas, et 72% tarbijatest otsib toite, millel on mitmekesised tekstuurid. Vaatame lähemalt seda pagaritoodete, kondiitritoodete ja šokolaaditööstuse tekstuuritrendi.
Küpsiste ja paljude teiste toiduainete puhul on tekstuur alati olnud sama oluline kui maitse. Õhukese vahvli murdumine, küpsise purunemine või šokolaaditüki krõmps on need, mis teevad need nii rahuldustpakkuvaks. Kuid nüüd näeme kogu tööstuses tugevat keskendumist tekstuurile. Maiustuste uuendused keskenduvad üha enam sensoorsele kogemusele. Mandlicroissante reklaamitakse kui ‘topelt küpsetatud’ et rõhutada nende krõbedust ja kolmekordse-põletatud basque juustukoogi retseptid hakkavad võrgus kiirelt levima. Suurim online-hitt šokolaadi maailmas? See on Dubai šokolaaditahvel. Paks šokolaaditahvel, mis on täidetud kleepuva pistaatsiapasta ja krõbeda röstitud knafeh-lehttainaga. Šokolaaditahvel on Fix Chocolate looming, mis läks koheselt viraalseks. Ja kuna see oli algselt saadaval ainult Dubais, sai see tuntuks kui Dubai šokolaad.
Sotsiaalmeedia platvormid, nagu TikTok ja Instagram, on täis videoid, kus inimesed murravad pooleks knafeh šokolaadi tahvli, filmides samal ajal neid entusiastlikke reaktsioone, kui voolav täidis sellest välja valgub. Kuigi maitset saab nautida ainult ühe meelega, saab tekstuuri nautida kahega: maitse ja nägemisega. Seetõttu on küpsetiste ja šokolaadiuuendustel, mis keskenduvad tekstuurile, suur potentsiaal internetis viiruse kombel levida. Juba ainuüksi vaadates saab neid kogeda. See võib olla ka metsikult populaarsete Amsterdami Van Stapele küpsiste saladus. Kuni tunniajased järjekorrad pole erandiks tarbijatele, kes soovivad proovida seda internetikuulsat küpsist. Šokolaadiküpsis on krõbeda väliskihiga ja suus sulava pehme valge šokolaadi sisuga.
Pagarid ja kondiitrid katsetavad üha enam kontrastsete tekstuuridega oma uutes loomingutes. Kihtidega küpsetised, millel on krõbedad, helbelised välisküljed ja pehmed, kreemjad täidised, muutuvad üha populaarsemaks. Mõelge näiteks crookie'le: croissant, mis on täidetud Ameerika stiilis küpsisetaignaga.
Meie ülemaailmse tarbijauuringu kohaselt eelistab 67% tarbijatest tuttavat elementi, kui nad proovivad uusi toite. Inimesed otsivad klassikuid ootamatu pöördega. Seega on nutikas keskenduda klassikalise küpsetise uuele versioonile, millel on intrigeeriv tekstuuriuuendus, et edendada tootearendust.
Lõplik selgitus tarbijate kinnisideele tekstuuri osas on see, et tekstuuri peetakse oluliseks kvaliteedi näitajaks. Tänapäeva tarbijad teavad leivateo kunstist rohkem kui kunagi varem. On üldteada, et leiva koorik ja croissanti õhulisus näitavad, kui hästi need on valmistatud ja – võib-olla veelgi olulisem – kui värsked need on. Tarbijad seostavad teatud tekstuure esmaklassiliste koostisosade ja parimate küpsetustehnikatega, mis toob kaasa toote kõrgema tajutava väärtuse.
Mintel tuvastas sel aastal ka mõned uued silmapaistvad teemad: külmkuivatatud maiustused, krõmpsuvad ja nätsked proteiinisnäki segud ning vedelea sisuga ühe ampsu koogid. Meltamor´id on näide nendest mõnusalt voolava sisuga kookidest. Väiksed snäki koogid selliste maitsetega nagu topelt šokolaad või kreemise karamelliga šokolaad, on vedela täidisega. Kui tarbijad neid mikrolaineahjus soojendavad, hakkavad koogid meenutama laavakooki – populaarset restoranimagustoitu.
Muutke tekstuur oma järgmise tooteuuenduse põhifookuseks ja võitke tarbijate südameid. Need on kaksteist kõige tuntumat ja armastatumat toidutekstuuritüüpi, millega katsetada:
Krõbe - murenev - krõmpsuv
Tugev - kõva - pehme
Kreemjas - nätske - kleepuv
Mahlane - vesine - niiske
Meie ulatuslik Taste Tomorrow uurimisprogramm tõi esile kolm suurimat tekstuuritrendi: nätske, krõbedalt õhuline ja hübriidne tekstuur. Sukelduge nende teadmiste sügavusse.