Sakura roosa on kasvav maitsetrend kondiitritoodetes ja šokolaadis

11 juuli 2024

Retail
Cross-category
Patisserie
Hospitality
Trend Updates
Artisans
Hype & Trend Signal
Chocolate
Foodservice
Industry
Bakery
Trend
Chocolatiers

Kirsiõied, mida nimetatakse sakuraks, peidavad endas jaapanlaste jaoks kevade olemust. Lisaks dramaatiliste õitsevate kirsipuude imetlemisele on sakuramaitseliste toitude söömine viis uue hooaja tähistamiseks. 

Kuigi Jaapan on endiselt suurim sakuramaitseliste toitude turg, näeme kirsiõite teemalise maitse veebiarutelude kasvu üle kogu maailma. Pärast Jaapanit tekitavad roosad lillelised toidud enim arutelu USA-s, Hispaanias, Prantsusmaal ja Hiinas. Miks on õite õrn maitse kütkestanud kondiitritoodete, šokolaadimeistrite ning teadus- ja arendustöö professionaalide kujutlusvõimet? 

Tokyo tänavad täituvad kevaditi pehmete roosade lilleliste jookide ja suupistetega, kuid selliseid tooteid võib leida ka välismaal asuvate supermarketite riiulitelt. Sisestage otsingusõna ‘Jaapan + kevad’ Google´sse ja leiad üsna eranditult unenäolisi pehmeid roosasid pilte. Tarbijaid üle maailma võluvad unistav välimus ja jaapanipärane sakura hõng.  

Vaatame lähemalt kondiitritoodete ja šokolaadi sakuratrendi päritolu, tooteid ja mõnda näidet.

Sakura päritolu

Kirsiõis pole populaarne ainult oma ilu tõttu. Jaapani kultuuriline tähtsus ulatub tuhandete aastate taha. Jaapanlaste jaoks esindavad sakura õied elu mööduvat olemust, ilu ja uuenemist, muutes need kalliks kultuurisümboliks. 

Sakuramaitselised toidud on olnud olemas juba mõnda aega. Mõelge kirsiõitega immutatud liköörile, soolatud kirsiõitega riisile ja sakura mochile – Jaapani maiustusele, mis koosneb magusast kleepuvast riisikoogist, mis on täidetud magustatud punase oapastaga (anko) ja mähitud marineeritud kirsiõitesse. leaf. 

Sakura mochi

Mismoodi maitseb sakura?

Kirsiõiel on väga õrn aroom ja maitse. Paljud ütlevad, et sakura peen võlu meenutab kevadist rõõmu. Õrnas maitses on lillelised noodid ja aimatav magusus. Vastupidiselt sellele, mida võite oodata, on kirsiõie lehtedel tugevam maitse kui lillel. 

Kirsiõite kasutamine toidus

Kirsiõite hooaeg ei kesta kauem kui paar nädalat ja õied on haprad, nii et enamik toodetest, milles on kasutatud sakurat ei ole tehtud värsketest kirsiõitest. Traditsiooniliselt marineeritakse kirsiõite kroonlehed ja -lehed nende säilitamiseks soola ja äädika sisse. Lehti kasutatakse seejärel mochi või kleepuva riisi magustoitude ümbrisena ning õied on küpsetiste maitsestamiseks ja kaunistuseks. Külmkuivatatud sakura sobib suurepäraselt tervete lillede või kroonlehtedega jookide kõrvale ning kaunistuseks. Kuid kõige sagedamini kasutatakse sakurapulbrit, kuna see pakub kookidele, maiustustele ja muudele magustoitudele nii värvi kui ka õrna maitset.

Roosa hooaeg

Tänapäeval ei muutu kevadel roosaks ainult pargid ja puud, vaid ka toidupoodides olev pakkumine saab kohe pärast talve möödumist pehme roosa sära. Suured ettevõtted lasevad välja piiratud koguses Sakura-teemalisi tooteid. pakend kirsiõie kujundusega. 

Joogibrändid Coca-Cola ja Asahi tähistavad kirsiõite hooaega hooajalise pakendiga, Pocky annab välja kirsiõite maitsega küpsisepulki ja Starbucks’ Sakura valik on muutunud kaubanduslikuks suunaks, kus termosed, tassid ja igat sorti väiksemad tooted on plahvatuslikult roosad.

Starbucks’ sakura collection

Kõik, mis on roosa, pole sakura

Kõik Jaapani suuremad kiirteenindusketid pakuvad piiratud sakura menüüd, kus on peamiselt kuumad ja külmad joogid ning magusad suupisted. Pole ime, sest meie viimane ülemaailmne Taste Tomorrow tarbijauuring tõi välja, et 64% tarbijatest nõustub, et toit, mis näeb hea välja, on ka maitsev. Need roosad toidud on klientide seas kindel hitt. Botaanilise taimena on kirsiõis ka kõrgeks hinnatud nii maitse kui ka tervislikkuse poolest, lisades sakura maiustustele veelgi võlu.

Kuid kui tarbijad näksivad mõnda roosat sakuratoitu, on tõenäoline, et nad maitsevad midagi muud peale kirsiõie. Sakura õrna maitse tõttu kombineeritakse seda mõnikord  muude maitsetega nagu punase oa pasta, šokolaad või matcha. Kuid sagedamini on sakurat tähistavad suupisted ja joogid maasika- või puuviljamaitselised. Sakura kevadine välimus on olulisem kui tõeline kirsiõie maitse. 

Inspireerivad sakura kontseptsioonid pagaritele, šokolaadimeistritele ja kondiitritele

Kas olete uudishimulik, kuidas kaubamärgid rakendavad sakuratrendi oma kondiitritoodetele ja šokolaadile? Siin on mõned huvitavad näited, mida uurida:

Sakura & kreemiga šokolaadid Lindt´ilt

Spetsiaalselt Jaapani turu jaoks toob Šveitsi šokolaaditootja Lindt igal aastal turule ainult kevadise sakura šokolaadi. Nad on muutnud oma signatuur täidisega šokolaadi kommi: Sakura & Kreem. Sellel maasikapulbriga valgel šokolaadil on kirsiõie maitseline täidis. Kirsiõite motiiviga eripakett on saadaval vaid piiratud aja.

Sakura Mont Blanc Pronto´s

Jaapani kohvikuketi Pronto kevadmenüü tipphetk on Sakura Mont Blanc. Mont Blanci küpsetis koosneb tavaliselt magustatud kastanipüreest, mis näeb välja nagu vermicelli kujulised nuudlid, millele omakorda on lisatud vahukoort ja on üle puistatud tuhksuhkruga. Sakura Mont Blanc on valmistatud matcha rohelise biskviidist, millele on lisatud vahukoort ja mis on viimistletud valge anko (magusa oa pasta) ja sakurakreemi seguga, mis jäljendab Mont Blanc'i küpsetise vermicellilaadset tekstuuri.

Topeltšokolaadi maius "The Double Chocolat au Sakura" Yoku Moku´s

Jaapani kondiitritoodete kaubamärk Yoku Moku oli inspireeritud Euroopa stiilis võiküpsistest. Asutaja Noriichi Fujinawa oli otsustanud need Jaapanisse tuua ja luua oma versioonid. Erilisteks toodeteks on rulli keeratud sigarikujulised küpsised ja topeltküpsised, mille vahel on täidis. Sellel kevadel on brändil piiratud kogus sakuraküpsiseid: The Double Chocolat au Sakura, kaks õrnalt roosat küpsist, täidetud valge šokolaadi, kirsiõie pulbri ja mandlitega. Need õrnad õitemaitselised maiuspalad on ilusas pakendis õitsvate kirsipuudega helesinise taeva taustal. 

Sakura Mohito sõõrik kohvikus Mister Donut

Hooajaline kevadine sortiment kohvikus Mister Donut pakub sõõrikut ‘Sakura Mochitto Doughnut’. Selles erikollektsioonis on neli sorti nätske mochi tekstuuriga sõõrikuid, millest igaüks on kaunistatud ainulaadsete lisanditega ja täidistega. Neli mochi sõõrikut on loodud peegeldama kirsiõite kasvamist, need sõõrikud sümboliseerivad erinevaid etappe tärkavast õiest kuni täiusliku õitsemiseni ja lõpuks õrna kroonlehe lehvimiseni. Need on saadaval eksklusiivselt veebruari lõpust märtsi lõpuni ja need suurepärased maiustused on leitavad Mister Donuti müügikohtades üle kogu riigi.

Avastage Prantsuse-Korea kondiitriäri

Rikkaliku ja soolase sojakastmega maitsestatud klassikalised madeleine küpsised või traditsiooniline Korea hwagwaja kook krõmpsuva kreeka pähkli pralineega. Süvenege Prantsuse-Korea kondiitritoodete maitsete sulandumise kasvavasse trendi. Alates Souli elavast kondiitrikultuurist ja lõpetades Pariisi hinnatud kulinaariamaastikuga, avastage uuenduslik maitsete ja tehnikate segu, mis kujundab meie käsitööd ümber. Lugege artiklit kohe, et äratada oma loovust ja püsida pidevalt arenevas kondiitritoodete maailmas sammuke eespool.

Related Articles