Kuumimad šokolaadi trendid 2023

28 juuni 2022

Taste Tomorrow

Tarbijad nõuavad šokolaadilt rohkem kui lihtsalt magusust 

Taste Tomorrow on maailma suurim ökosüsteem tarbijate mõistmiseks šokolaadi-, kondiitritoodete ja pagaritoodete sektoris. Tarbijate kohalike ja globaalsete käitumiste, hoiakute ja valikute pidev jälgimine annab meile väärtuslikku ja põhjalikku teavet. Saame neid teadmisi kasutada suundumuste arengu jälgimiseks ja uute avamiseks. Miks see teile kasulik on? Tutvu lähemalt siin.

Selles artiklis keskendume kolmele šokolaaditrendile, mis on 2023. aastal olulised. 

Ärge unustage vaadata kuumimaid kondiitritoodete ja pagaritoodete trende järgmiseks aastaks.

2022

 

Muutuvate käitumiste ja hoiakute jälgimiseks ja mõõtmiseks, arvestades praegust majanduslikku ja poliitilist olukorda, küsitleb Taste Tomorrow pidevalt tarbijaid üle maailma. Meie viimased tulemused näitavad, et toit on top 3 hulgas kategoorias, kus tarbijad on kõige rohkem mures hindade pärast. Huvitav fakt on see, et ainult 24% tarbijatest üritavad säästa raha, ostes vähem šokolaaditahvleid, pralineed ja muid šokolaaditooteid, mis on madalaim arv "magusa" kategoorias.. See arv on suurem magustoitude ja jäätise puhul (25%), kommide (27%), kookide, kondiitritoodete ja maiustuste puhul (29%). 

Vaatamata üldisele murele praeguse turuolukorra mõju pärast nende leibkonna kulutustele, ei ole 45% tarbijatest nõus otsima kõige odavamat šokolaadi, vaid ostavad jätkuvalt kvaliteetsemaid tooteid, mida nad usaldavad. 

Avastage kolm peamist trendi, järeldus hiljutisest ülemaailmsest Taste Tomorrow uuringust, mis kujundavad šokolaaditööstust 2023. aastal: 

1. Läbipaistvus ja teadlik tarbimine

Šokolaadimaailm on nüüd luubi all, kuna üha rohkem tarbijaid mõistab, et mitte kõik istandused ei tööta jätkusuutlikult ega austa töötajate õigusi. Jätkusuutlikud ja läbipaistvad kaubamärgid on viimastel aastatel erinevates maailma paikades märgatavalt kasvanud, mis aitab tõsta teadlikkust kakao päritolust. Tarbijad hindavad jätkusuutlikke kaubamärke ja õiglase kaubanduse algatusi. 

Mahepõllumajanduslikult kasvatatud šokolaad suurendab ka šokolaadi nautimise kogemust. Huvi looduslike ja mahepõllumajanduslike toiduainete vastu on püsinud üsna stabiilne, kuigi 2022. aastal see tõusis ja 2023. aastal peaks see kasvama veelgi. Kõik looduslik säilitab tervislikkuse aura enda ümber, mis suurendab valmis šokolaaditoodete lubatavust ja tajutavat kasu tervisele.

Muretu nauding kehtib eriti siis, kui šokolaaditootjatel õnnestub kasutatava suhkru kogust vähendada või see üldse välja vahetada. Viimastel aastatel on nende inimeste osakaal, kes peavad suhkrut tervislikuks, pidevalt vähenenud ( 18% aastal 2015 kuni ainult 13% aastal 2021). Mesi, siirupid ja kookospalmisuhkur on tarbijate seas loetletud kui tervislikumad suhkruasendajad, mis muudavad šokolaadi tarbijate jaoks veelgi atraktiivsemaks.

2. Taimne piimavaba šokolaad

Kuna mure keskkonna, tervise ja loomade heaolu pärast püsib ning saadaval on rohkem taimseid valikuid, naudivad paljud tarbijad vegan- ja taimetoitu. Seega pole üllatav, et taimsetest toodetest saab järgmisel aastal ka šokolaadimaailmas tohutu trend. Šokolaaditootjad ja kondiitritoodete tootjad on välja töötanud suurepäraseid alternatiive traditsioonilisele piimašokolaadile, mida saavad nautida taimepõhist toitumist järgivad tarbijad, kuid mis võrgutavad ka traditsioonilise piimašokolaadi austajaid.

Lühidalt: esmaklassilised šokolaadipõhised retseptid looduslike koostisosadega ja maitsvad taimepõhised piimašokolaadi asendajad jõuavad 2023. aastal (palju) suurema vaatajaskonnani.

3. Funktsionaalne šokolaad 

Šokolaadi on seostatud endorfiinide kõrgema tasemega ja kasudega füüsilisele tervisele . Meie Taste Tomorrow uuringud näitavad, et tarbijad pööravad aktiivset tähelepanu teatud toitude kasulikust mõjust tervisele: nii vaimsele kui ka füüsilisele tervisele. “Tumedas šokolaadis sisalduv magneesium aitab meie oksütotsiini retseptoritel paremini toimida ning marjades sisalduv C-vitamiin ja munades sisalduv D-vitamiin aitavad kaasa kogu meie õnnehormooni tootmisele.”, kommenteeris üks tarbija magustoitu tumeda šokolaadi vahu ja mustikatega. Šokolaadi seostatakse traditsiooniliselt mõnu ja naudinguga. Paljud tarbijad seostasid seda ka ärevuse vähendamisega pandeemia ajal. Ärevust leevendava toidu otsingutrendid jäid selle aasta jooksul kõrgeks kõigis uuritud keeltes. Kuid aastal 2023 muutub see üha enam naudingu hetkeks, mis on kasulik nii kehale kui ka vaimule.

Selliste tarbijate nõudmiste rahuldamine võib tunduda keeruline, kuid see on kindlasti võimalik. Belcolade pakub erakordse kvaliteediga šokolaadi, mis on jätkusuutlik, vähendatud suhkrusisaldusega ja taimepõhine, mis võimaldab teil lisada erinevaid väiteid, ilma et oleks vaja protsessi või retsepti kohandada. Lisateavet leiad siit

 

 

Soovid rohkem teada? 
Vaadake meie teisi trendiennustusi kondiitri- ja pagaritoodete maailmas.

Seotud artiklid

Market insights

Market insights

We combine more than a century of expertise with the very latest innovation and trends, to make the future of food a reality today.

Taste Tomorrow

Taste Tomorrow

Discover new business opportunities with the latest global and local trends that Taste Tomorrow offers.

Sensobus

Sensobus

Test new products, pricing, marketing and communication concepts by finding out your consumer’s preferences.

Can indulgence and health truly be companions?

Can indulgence and health truly be companions?

Health is the trend that’s affecting most businesses in the global food industry. What does it mean for sweet treats and chocolate producers?